اتاق سرور چیست؟ خدمات راه اندازی و پشتیبانی اتاق سرور

خدمات راه اندازی و پشتیبانی اتاق سرور
فهرست مطالب

مقدمه: اتاق سرور به عنوان قلب شبکه، مکانی است که تجهیزات شبکه شما در آن قرار می‌گیرند. این اتاق باید به گونه‌ای طراحی و راه‌اندازی شود که تجهیزات شبکه در آن به بهترین شکل ممکن عمل کنند. اتاق‌های سرور اغلب به‌عنوان مکان‌های اسرارآمیز دیده می‌شوند. گوشه‌های تاریک و مخفی یک ساختمان که در آن تمام تجهیزات کامپیوتری ضروری نگهداری می‌شوند. اما مسئله ای که بسیاری از مردم متوجه نمی شوند این است که اتاق های سرور برای عملکرد صحیح باید به دقت طراحی و سازماندهی شوند. گروه فنی مهندسی آکسایا با توجه به تجربه و دانش فنی خود، اصول و نحوه راه‌اندازی اتاق سرور را به صورت کامل مدیریت می‌کند. در ابتدا نیازمندی‌های پایه برای اتاق سرور شما بررسی می‌شود. با توجه به نیازمندی‌های شما، Server Room طراحی می‌شود و تجهیزات مورد نیاز برای آن تهیه می‌شود. سپس، تجهیزات در اتاق سرور نصب و راه‌اندازی می‌شود.

1- اتاق سرور چیست؟

اتاق سرور

اتاق سرور اتاقی است که برای ذخیره، تغذیه و راه اندازی سرورهای رایانه و اجزای مرتبط با آنها استفاده می شود. یک مرکز داده ممکن است از چندین اتاق سرور تشکیل شده باشد که هر کدام برای برنامه ها و خدمات جداگانه استفاده شوند. اتاق های سرور معمولاً با تجهیزات جانبی مانند خنک کننده ها، سیستم های تهویه، اطفاء حریق و غیره برای اطمینان از پایداری و ایمنی تجهیز می شوند.

سه بخش اصلی در اتاق سرور وجود دارد:

  • محاسبات
  • ذخیره سازی
  • شبکه

بخش محاسباتی و ذخیره‌سازی شامل سرورهایی هستند که ممکن است برای دسترسی آسان و صرفه‌جویی در فضا روی قفسه‌ها نصب شوند. سرورها از راه دور از طریق بخش شبکه اداره می شوند. یک منبع تغذیه اضطراری (UPS) معمولاً برای جلوگیری از اختلالات نصب می‌شود و پروتکل‌هایی برای نحوه ی بازیابی پس از خرابی سیستم و همچنین برنامه‌های برای اطمینان از بکاپ گیری وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: خدمات امنیت شبکه

بیشتر بخوانید: خدمات پسیو شبکه

2- تجهیزات اصلی مورد نیاز برای اتاق سرور

هنگامی که ویژگی های فیزیکی یک اتاق سرور طبق استانداردهای موجود راه اندازی شد، زمان شروع به نصب تجهیزات است. البته، هر Server Room بر اساس نیازهای شرکتی که آن را راه‌اندازی می‌کند، تجهیزات مختلفی در آن قرار می‌گیرد. در ادامه به بررسی موارد مختلفی که امروزه در اکثر اتاق های سرور پیدا می شود می پردازیم:

سرورهای کامپیوتری:

سرورها بخش جدایی ناپذیر اتاق سرور هستند. بسته به مشخصات فناوری اطلاعات خود، می توانید سرورهای مستقل، سرورهای تیغه ای یا حتی تجهیزات سرورهای مجازی را میزبانی کنید. اکثر سازمان های خصوصی دارای سرورهای اختصاصی هستند.

قفسه ها و رک ها (Racks):

قفسه‌های سرور و رک ها ساختاری برای ایمن کردن سرورهای شما در اتاق سرور فراهم می‌کنند. رک به چارچوب یا ساختاری که سرورهای رایانه یا تجهیزات شبکه را معمولاً با استفاده از قفسه‌ها یا صفحات نصب نگه می‌دارد گفته می شود. رک های سرور در Server Room نصب می شوند، و از آنها برای قرار دادن تجهیزات فیزیکی استفاده می شود. این قفسه ها محافظت فیزیکی، بهبود کنترل دما و بسیاری مزایای دیگر را ارائه می دهند. آنها معمولاً می توانند واحدهای منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) و سایر سخت افزارها را در خود جای دهند. انتخاب بهترین رک سرور به تعیین اندازه، نوع، استراتژی خنک کننده، توزیع برق و امنیت مورد نیاز برای فضای سازمان شما بستگی دارد.

اندازه‌های رک سرورها اساساً استاندارد شده و با واحدهای رک (RU یا U) اندازه‌گیری می‌شوند، این واحد ها نشان می‌دهند که رک انتخاب شده چند سرور می‌تواند در خود جای دهد. رک ها در انواع مختلفی از جمله قفسه‌های کوچک، قفسه‌های قابل حمل، قفسه‌های مرکز داده با اندازه استاندارد و کابینت‌های کاملاً محصور در برابر آب و گرد و غبار، در دسترس هستند.

روترها و سوئیچ ها (Routers & Switches):

روترها، سوئیچ ها و سایر تجهیزات شبکه برای ارسال، دریافت و مسیریابی داده هایی که وارد و خارج از اتاق سرور می شوند ضروری هستند.

تجهیزات خنک کننده هوا

هر اتاق سرور دارای دستگاهی است که دمای مطلوب را حفظ می کند. تکنسین ها می توانند تهویه مطبوع تجاری، کولرهای آبی یا راه حل های پیشرفته تر مانند خنک کننده مستقیم مایع را راه اندازی کنند.

کابل کشی شبکه

اتاق های سرور اغلب دارای چندین نوع کابل شبکه از جمله کابل های CAT-5 و فیبر نوری هستند. اتاق‌های سرور می‌توانند متراژ بسیار بالایی کابل داشته باشند. طراحی اتاق باید به گونه ای انجام شود که کابل ها به درستی از سقف یا زیر زمین عبور کنند.

تجهیزات مدیریت کابل

در طول کل مسیری که کابل ها اجرا می شوند، مهم است که کابل ها را در جای خود ایمن کنید. تجهیزات مدیریت کابل شامل زیپ‌بندها، قلاب ها و انواع تجهیزات دیگری که برای هدایت و محافظت از کابل‌ها است، می شود.

طراحی یک اتاق به عنوان اتاق سرور کاری تخصصی و بزرگ است. با این حال، هنگامی که به درستی انجام شود، به کسب و کار شما یک مکان متمرکز می دهد تا طیف گسترده ای از تجهیزات را ایمن نگه دارد. همچنین مدیریت تجهیزات فیزیکی کامپیوتر و نرم افزار مورد استفاده برای تقویت کسب و کار شما را آسان تر می کند.

سیستم های محافظت از نوسانات مضر برق شهری و حفظ عملیات مستمر سرور

  • واحدهای توزیع برق رک (Rack Power Distribution Units (rPDUs))

این واحد ها چندین پریز برق برای توزیع برق به تعداد زیادی دستگاه ارائه می دهند و دارای فاکتورهایی هستند که تقریباً در هر رک سرور قرار می گیرند. این واحد ها معمولا شامل حفاظت از نوسانات می شوند و مدل های پیشرفته تر اندازه گیری توان و کنترل های توان از راه دور را ارائه می دهند. یک واحد توزیع برق رک (rPDU) تضمین می کند که هر قطعه ی سخت افزار همیشه مقدار مناسبی از توان را دریافت کند.

  • منبع تغذیه اضطراری UPS

UPS به عنوان یک سیستم پشتیبانی برق شناخته می شود، یک بافر بین برق خط اصلی و دستگاه های سرور فراهم می کند. در صورت قطع برق، این واحدها برق را تا زمانی که برق اصلی یا یک منبع جایگزین تامین شود، تامین می کنند. اکثر UPS ها می توانند اتاق سرور را به مدت 5 تا 20 دقیقه روشن نگه دارند و پس از آن مولد پشتیبان شما باید مسئولیت را بر عهده بگیرد.

رایج ترین گزینه ها برای اطمینان از پشتیبان های منبع تغذیه:

1. مولد برق دیزلی یا بنزینی
2. مولد برق گاز طبیعی
3. یک خط تغذیه دوم از نیروگاه

  • نرم‌افزار نظارت بر توان (Power monitoring software)

در سازمان‌هایی که از کار افتادن برق یک نگرانی حیاتی است، استفاده از rPDU های هوشمند، سنسورها و نرم‌افزار نظارت بر مرکز داده برای بهینه‌سازی عملیات و اطمینان از تداوم کسب‌وکار ضروری است.

3- ویژگی های اتاق سرور خوب

اتاق سرور فضایی در محیط کار است که به عملکرد سرورهای رایانه، ذخیره سازی داده ها و تجهیزات شبکه اختصاص داده شده است. به منظور اینکه اتاق سرور عملکردی صحیح و مطلوب داشته باشد باید به برخی جنبه های طراحی توجه کرد:

  • در نظر داشته باشید که محل انتخاب شده برای راه اندازی دارای دیوارهای عایق صدا، درهای بزرگ برای دسترسی به تجهیزات، کف ضد الکتریسیته ساکن برای جلوگیری از تخلیه الکترواستاتیک، و ترجیحا بدون پنجره باشد اگر نمی توانید از داشتن پنجره اجتناب کنید، باید شیشه دو یا سه جداره و سایه دار باشد تا از تابش مستقیم نور خورشید جلوگیری شود.
  • ارتفاع سقف باید به گونه ای باشد که کانال تهویه و قفسه های سرور را در خود جای دهد.
  • کف اتاق باید قابلیت بارگذاری کافی برای تحمل فشار سرورهای فلزی سنگین را داشته باشد.
  • اتاق‌های سرور به رمپ‌هایی نیاز دارند که کارکنان را قادر می‌سازد تا سخت‌افزار را وارد و خارج کنند.
  • برای جلوگیری از نشتی و مشکلات رطوبت، بهتر است اتاق را از زیرزمین یا طبقات بالا دور نگه دارید.
  • برای داشتن بازدهی بالا شما نیاز به اتصال شبکه و پهنای باند کافی دارید.
  • اگر هر کدام از اتاق های مجاور به آب دسترسی داشتند، اتاق سرور باید یک سیستم زهکشی داشته باشد. برای اینکار شیب ساده 3 درجه در نزدیکی کف ورودی ایجاد می کنند تا اطمینان حاصل شود که آب نمی تواند به تجهیزات برسد.
  • دیوارها نباید دارای لوله های آبی که ممکن است ترکیده و سیستم را خیس کند باشند.
  • سرور های شما باید به گونه ای انتخاب شده باشند که ظرفیت کافی برای رفع نیازهای ذخیره سازی سازمان داشته باشند.
  • فضای فیزیکی اتاق سرور باید ظرفیت کافی برای قرار دادن تمام تجهیزات ضروری IT را داشته باشد.
  • کنترل ها و سنسورهایی که به حفظ دما و رطوبت در سطح قابل قبولی کمک کنند، از مواردی هستند که در طراحی Server Room نقشی اساسی ایفا می کنند.
  • اتاق سرور باید دارای جریان هوای مناسب باشد که تا از داغ شدن برخی نقاط جلوگیری کند و آسیب های ناشی از گرما به سخت افزار را از بین ببرد. اتاق سرور باید حسگرهایی در سراسر محیط داشته باشد که هم دما و هم رطوبت را اندازه گیری کند. سیستم های کنترل محیطی باید بتوانند کل اتاق را در سطوح تعیین شده ی مورد نظر نگه دارند.
  • اتاق سرور باید دارای سیستم های اطفاء حریق غیر مایع که می توانند شعله را بدون پاشیدن آب خاموش کنند باشد. به طور سنتی، اکثر اتاق های کامپیوتر برای سرکوب آتش به گاز هالون متکی بودند، اما این گاز هم برای انسان ناامن است و هم به ازون آسیب می رساند. اتاق های سرور مدرن از ترکیبی از گازهای بی اثر مانند نیتروژن، آرگون و دی اکسید کربن استفاده می کنند. گزینه های دیگر عبارتند از عوامل شیمیایی تمیز (مانند FM200) و محلول های هوای هیپوکسیک که برای خاموش کردن شعله، اکسیژن را از اتاق خارج می کنند.
  • در طراحی اتاق سرور باید یک منبع برق اضافی نیز لحاظ شود تا تضمین کند تجهیزات روشن حتی اگر منبع برق اولیه قطع شود به فعالیت خود ادامه خواهند داد.
  • برای اتاق سرور باید اقداماتی را تحت عنوان اقدامات امنیت سایبری در نظر گرفت که از حملات سایبری جلوگیری کند.همچنین باید اقدامات امنیتی فیزیکی را تعبیه کرد که Server Room را از تهدیدات خارجی و داخلی در امان نگه دارد.
  • طراحی اتاق سرور و انتخاب تجهیزات باید با توجه به ظرفیت سرور مورد نیاز سازمان و کل ظرفیت سروری که فضای Server Room متعهد اجازه می دهد انجام شود. صرفه جویی در استفاده از فضا می تواند باعث ناکارآمدی سیستم های شما و استفاده ی بیش از حد از فضا می تواند خطراتی را افزایش دهد که منجر به هزینه های اضافی یا حتی حوادث خطرناک شود.
  • اتاق سرور باید دارای سیستم حفاظت لرزه ای باشد تا از آسیب دیدن تجهیزات در هنگام زلزله جلوگیری می کند.
  • مدیریت انرژی برای هر سازمانی با Server Room ضروری است. یک اتاق سرور کم مصرف مقرون به صرفه است و مصرف انرژی تمام تجهیزاتی که داده ها را ذخیره می کنند را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید: مانیتورینگ شبکه چیست؟

4- چرا اتاق های سرور به کابل کشی سازمان یافته نیاز دارند؟

به تمام تجهیزات الکترونیکی موجود در دفتر خود فکر کنید: کامپیوترها، چاپگرها، اسکنرها، و غیره. حالا تصور کنید که همه ی این تجهیزات به طور تصادفی در اتاق پخش شده باشند بدون اینکه در نظر داشته باشید هر مورد کجا باید برود. این امر می تواند یک آشفتگی کامل و بسیار دشوار برای پیدا کردن هر چیزی به بار بیاورد! همین امر در مورد اتاق های سرور و انواع دیگر مراکز داده نیز صادق است.

کابل کشی سازمان یافته چیست؟

کابل کشی سازمان یافته سیستمی است که کابل ها را به طور منطقی و پیوسته سازماندهی می کند. این سیستم برای پشتیبانی از چندین صدا، داده، ویدئو و سایر خدمات ارتباطی در یک ساختمان یا محوطه دانشگاه طراحی شده است.

یک سیستم کابل کشی سازمان یافته با طراحی خوب، زیرساخت مورد نیاز برای پشتیبانی از نیازهای فناوری فعلی و آینده را فراهم می کند.این سیستم باید به اندازه کافی سازگار با تغییراتی که در تجهیزات وکاربردها ایجاد می شود باشد همچنین باید مقیاس پذیر باشد تا در صورت نیاز به راحتی گسترش یابد.

چرا کابل کشی سازمان یافته برای اتاق های سرور مهم است؟

• ارتباط کارآمد:

اتاق‌های سرور اغلب خانه ی بسیاری از دستگاه‌های شبکه‌ای مانند روترها، سوئیچ‌ها، فایروال‌ها و سیستم‌های ذخیره‌سازی هستند که همگی برای عملکرد یک کسب‌وکار حیاتی هستند. یک سیستم کابل کشی سازمان یافته راهی قابل اعتماد و ثابت برای اتصال این دستگاه ها فراهم می کند و اطمینان می دهد که آنها می توانند به طور موثر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

• امنیت بیشتر:

این سیستم می تواند با ایجاد جداسازی فیزیکی بین انواع مختلف تجهیزات، به بهبود امنیت اتاق سرور کمک کند. برای مثال، سیستم‌های ذخیره‌سازی داده‌های حساس را می‌توان از اجزای شبکه عمومی جدا کرد تا خطر دسترسی غیرمجاز را کاهش دهد.

• ایمنی بهتر:

حداکثر زمان کار برای هر کسب و کاری ضروری است. یک سیستم کابل کشی درست می تواند در برابر نوسانات برق و سایر خطرات محیطی محافظت کند.

• کاهش ردپای کربن:

سیستم های کابل کشی سازمان یافته می توانند به کسب و کارها کمک کند تا ردپای کربن خود را کاهش دهند. این سیستم به تکنسین ها اجازه می دهد تا از سیم کشی با قطر کمتر استفاده کنند، حجم کابل ها را کاهش دهند و خطر مسدود شدن جریان هوا و کابل های خرد شده کاهش یابد. با ادغام چندین کابل در یک زیرساخت واحد، کسب و کارها می توانند در مصرف انرژی صرفه جویی کنند و ضایعات را کاهش دهند.

• مقیاس پذیری بهبود یافته

در نهایت، سیستم کابل کشی که به خوبی طراحی شده است، مقیاس پذیر است، به این معنی که می تواند رشد و تغییرات آینده در فناوری را در خود جای دهد. این انعطاف‌پذیری برای کسب‌وکارهایی که می‌خواهند جلوتر از منحنی رشد باشند و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات خود را به‌روز نگه دارند، امری ضروری است.

5- چگونه اتاق سرور خود را ایمن کنیم؟

اتاق های سرور قلب سازمان ها هستند. از آنلاین نگه داشتن شبکه تا ذخیره داده ها و دارایی های حساس، سرورها کلید عملیات کارآمد و بدون وقفه هستند. از آنجایی که سرورها می توانند بسیار گران باشند، آنها یک سرمایه گذاری مالی و همچنین یک تصمیم تجاری محکم به شمار می روند. بنابراین نظارت بر اتاق سرور بسیار مهم است، اما تشخیص اینکه آیا تمام اقدامات امنیتی لازم به اجرا هستند یا نه، می تواند دشوار باشد.

الزامات امنیتی:

  • درها باید همیشه قفل باشند. هشدارهای درب را در هر نقطه قابل دسترس به اتاق سرور نصب کنید.
  • استفاده از دوربین های امنیتی می تواند امنیت اتاق سرور شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. سیستم‌های نظارتی پس از ضبط، ویدیو را برای مدتی نگه می‌دارند، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن فیلم باشید.
  • شما همچنین می توانید برای کارکنان مجاز، نشان‌های شناسه صادر کنید و دسترسی برای افرادی که نیازی به ورود به اتاق سرور ندارند را محدود کنید.
  • سوئیچ‌های KVM روی IP با به حداقل رساندن نیاز به دسترسی در محل، امنیت را افزایش می‌دهند و به مدیران اجازه می‌دهد تجهیزات را از راه دور کنترل کنند.
  • نصب حسگر روی سرورها، سوئیچ ها، درهای رک و PDU ها نیز برای رعایت امور امنیتی لازم است.

6- برای طراحی اتاق سرور خود آینده نگر باشید

همیشه در نظر داشته باشید که در آینده ای نه چندان دور و به طور مداوم سازمان شما رشد خواهد کرد،
تیم فن آوری شما گسترده تر می شود و فناوری های جدید وارد بازار می شوند.

بنابراین طراحی اتاق سرور شما باید به گونه ای باشد که بتواند نیازهای جدید را با حداقل اختلال در تنظیمات فعلی برآورده کند. هنگام برنامه ریزی برای اندازه ی Server Room (ارتفاع سقف، متراژ مربع، توزیع وزن و غیره) باید رشد آینده را در نظر بگیرید.

به یاد داشته باشید که هر قطعه ی جدید از تجهیزات به نیروی اضافی هم نیاز دارد. به عنوان یک تخمین تقریبی، هر 100 کیلووات تجهیزات اضافی، تقریباً به 30 کیلووات بیشتر برای خنک کردن نیاز دارد. همچنین استراتژی کابل کشی باید به گونه ای باشد که با اضافه شدن تجهیزات آشفتگی ایجاد نشود.

7- شرایط اضطراری اتاق سرور

کارکنان شما باید آموزش های لازم، در حوزه ی واکنش های به موقع و صحیح هنگام رخ دادن حوادث داخل اتاق سرور را ببینند. این آموزش ها باید شامل موارد زیر باشد:

  • طرح های واکنش به حوادث امنیت سایبری
  • دستورالعمل هایی درباره نحوه واکنش تیم به حوادث فیزیکی (به عنوان مثال، سیل،زلزله و… یا حتی مزاحمی که توانسته است وارد اتاق سرور شود).
  • همچنین کارکنان باید یاد بگیرند که کجا می‌توانند کیت‌های اضطراری و کپسول‌های آتش‌نشانی را در محل پیدا کنند.

تمام خط مشی های اضطراری باید به راحتی در دسترس اعضای تیم مربوطه باشد، به طور مرتب ارزیابی شوند و هر زمان که در اتاق سرور تغییراتی ایجاد می کنید، به روز شوند.

8- نظافت اتاق سرور

گرد و غبار و سایر زباله‌های موجود در اتاق سرور شما می‌تواند به اندازه ی یک تهدید سایبری آسیب زا باشند! کسب و کارها زمان و هزینه قابل توجهی را صرف مشاوره با کارشناسان و ایجاد امنیت سایبری خود می کنند، اما برخی از خطرات در داخل اتاق سرور شما وجود دارد.

به عنوان مثال، نقص تجهیزات را در نظر بگیرید. اگر چیزی به سرور شما آسیب برساند و داده‌های حیاتی شما را از بین ببرد، کسب‌وکار شما می‌تواند متحمل ضررهای مالی هنگفت و کاهش اعتماد و شهرت شود. از آنجایی که افراد به اندازه ی بقیه ی محیط های ساختمان وارد اتاق سرور نمی شوند، ممکن است طبق مانند مکان های دیگر به تمیزی اتاق سرور اهمیتی ندهند، این امر منجر به تجمع آلاینده های بالقوه در محیط Server Room شما می شود.

9- چرا باید اتاق سرور را تمیز نگه داریم؟

  • تمیز کردن مکرر اتاق سرور کارایی و عملکرد تجهیزات را بهبود می بخشد.
  • هنگامی که جوندگان وارد Server Room شما می شوند، می توانند به تجهیزات شما آسیبی غیر قابل تعمیر وارد کنند.
  • تجهیزات شما دائماً کار می کنند و این ماشین ها باید هوا را به داخل قطعات بکشند تا از گرم شدن بیش از حد جلوگیری کنند. وقتی اتاق سرور شما گرد و غبار داشته باشد، ماشین‌ها این گرد و غبار ها را به داخل می‌کشند واین امر فرآیند خنک‌سازی را کم‌اثر می‌کند.
  • گرد و غبار و زباله ها می توانند به سرعت به سیستم های گرمایشی و سرمایشی شما راه پیدا کنند و آنها را ناکارآمد کنند. تعویض فیلترها ممکن است گران باشد و هوای پاک باعث می شود که این تعویض ها کمتر انجام شوند.

10- خدمات نصب و راه اندازی اتاق سرور توسط آکسایا

گروه مهندسی اکسایا، خدمات متنوعی را در راه‌اندازی اتاق سرور ارائه می‌دهد که شامل موارد زیر می‌باشد:

مشاوره: در ابتدای فرآیند راه‌اندازی Server Room، گروه مهندسی اکسایا از مشتریان خود برای ارائه مشاوره و برنامه‌ریزی دقیق دعوت می‌کند.

پیکربندی سیستم: گروه مهندسی اکسایا، پیکربندی سیستم‌های اتاق سرور را انجام می‌دهد تا به صورت بهینه عمل کنند و با توجه به نیاز مشتریان، از تجهیزات مناسب استفاده کنند.

نصب و راه‌اندازی: گروه مهندسی اکسایا، تجهیزات اتاق سرور را نصب و راه‌اندازی می‌کند و از عملکرد صحیح آنها مطمئن می‌شود.

مانیتورینگ: گروه مهندسی اکسایا، سیستم‌های مانیتورینگ را نصب می‌کند تا بتواند به صورت پیوسته عملکرد تجهیزات و شبکه را بررسی کند و در صورت نیاز به تغییرات اقدام کند.

امنیت: گروه مهندسی اکسایا، به امنیت شبکه و تجهیزات توجه کرده و از رمزگذاری اطلاعات، مانیتورینگ بارهای شبکه، کنترل دسترسی، و غیره استفاده می‌کند.

آموزش: پس از نصب و راه‌اندازی اتاق سرور، گروه مهندسی اکسایا به مشتریان خود آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد تا بتوانند به صورت مستقل از تجهیزات استفاده کنند.

پشتیبانی: گروه مهندسی اکسایا پس از نصب و راه‌اندازی Server Room، به صورت پیوسته پشتیبانی می‌دهد و در صورت بروز مشکلات فنی، به سرعت آنها را برطرف می‌کند.

بهینه‌سازی: گروه مهندسی اکسایا، بهینه‌سازی سیستم‌های اتاق سرور را انجام می‌دهد تا به صورت بهینه و با کمترین هزینه عمل کنند.

انتقال داده: در صورت نیاز به انتقال داده، گروه مهندسی اکسایا این خدمت را نیز به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

ارائه راهکارهای تجهیزات شبکه: گروه مهندسی اکسایا، تجهیزات شبکه را نیز در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد و راهکارهای مناسب برای شبکه را ارائه می‌دهد.

به طور کلی، گروه مهندسی اکسایا با تیم مجرب و کارآزموده، امکان راه‌اندازی زیرساخت اتاق سرور را به صورت بهینه و با کیفیت بالا فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: خدمات پشتیبانی شبکه

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر:

  • تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی شبکه ای
تفاوت بازاریابی دیجیتال و بازاریابی شبکه ای

سپتامبر 25, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: در عرصه های تبلیغات، بازاریابی دیجیتال و بازاریابی شبکه ای، به عنوان دو روش متفاوت برای ترویج محصولات یا خدمات شناخته می شوند. هر یک از این روش ها، ویژگی های منحصر به [...]

  • اینترنت اشیاء چیست؟ تاریخچه، کاربرد، مزایا و ویژگی ها
اینترنت اشیاء چیست؟ تاریخچه، کاربرد، مزایا و ویژگی ها

آوریل 27, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی است که به حسگرها، نرم افزارها و سایر فناوری ها مجهز شده اند. این اشیا که به اینترنت متصل هستند، می توانند داده های بلادرنگ [...]

  • استوریج های SAN و NAS و DAS: مقایسه، مزایا و معایب
استوریج های SAN و NAS و DAS: مقایسه، مزایا و معایب

آوریل 8, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: تصمیم گیری در مورد سیستم ذخیره سازی مناسب، می تواند یک تصمیم پیچیده باشد، زیرا باید هزینه ها، ظرفیت های ذخیره سازی مورد نیاز و الزامات مقیاس پذیری را متعادل کند. سه گزینه [...]

  • بهترین شیوه های ایمیل مارکتینگ حوزه پزشکی و درمان
بهترین شیوه های ایمیل مارکتینگ حوزه پزشکی و درمان

آوریل 3, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: مراکز درمانی و گروه های تخصصی معمولاً تیم های بازاریابی اختصاصی برای کمک به رشد کسب و کار خود ندارند. بنابراین ایمیل مارکتینگ گزینه خوبی است  و درواقع یک سرمایه گذاری نسبتاً معقول [...]

  • فایروال چیست؟ انواع، ساختار، کاربرد و روش های تحویل
فایروال چیست؟ انواع، ساختار، کاربرد و روش های تحویل

مارس 9, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: فایروال یک دستگاه امنیت شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی را بر اساس سیاست های امنیتی از پیش تعیین شده‌ی یک سازمان، نظارت و فیلتر می کند. در ساده ترین حالت، فایروال [...]