DRS چیست؟ چگونه کار می کند + مزایا و کاربردها

DRS چیست؟ چگونه کار می کند + مزایا و کاربردها
توسط منتشر شده در : ژانویه 13, 2024دسته بندی: مقالات شبکهبدون دیدگاه on DRS چیست؟ چگونه کار می کند + مزایا و کاربردهانمایش: 768

مقدمه: زمان از کار افتادن تجهیزات برای هر حرفه ای که با وب سروکار دارد منجر به ناراحتی مشتریان، فشار مدیریت، ضررهای مالی و آسیب به اعتبار یک تجارت می شود. در دسترس بودن ماشین های مجازی VMware با قابلیت DRS به کاهش زمان خرابی کمک می‌کند و در عین حال تمامی ماشین‌های مجازی (VM) را به‌طور بهینه به کار می اندازد. DRS مخفف (Distributed Resource Scheduler)، ابزاری است که حجم کار محاسباتی را با منابع موجود در یک محیط مجازی متعادل می کند. این ابزار بخشی از مجموعه مجازی سازی به نام VMware Infrastructure 3 است.

با DRS، کاربران قوانینی را برای تخصیص منابع فیزیکی بین ماشین های مجازی (VM) تعریف می کنند. DRS را می توان برای کنترل دستی یا خودکار پیکربندی کرد. منابع VMware را می توان به راحتی اضافه، حذف یا سازماندهی مجدد کرد. در صورت تمایل، منابع را می توان بین واحدهای تجاری مختلف جدا کرد. اگر حجم کار روی یک یا چند ماشین مجازی به شدت تغییر کند، VMware DRS ماشین‌های مجازی را بین سرورهای فیزیکی دوباره توزیع می‌کند. اگر حجم کار کلی کاهش یابد، برخی از سرورهای فیزیکی را می توان به طور موقت خاموش کرد و حجم کار را ادغام کرد.

مطلب پیشنهادی: شبکه به زبان ساده علمی چیست و چه کاربردهایی دارد؟

DRS چیست؟

VMware Distributed Resource Scheduler (DRS) سازمان ها را قادر می سازد تا تخصیص منابع محاسباتی را در محیط های مجازی خود بهینه کنند. DRS با نظارت مداوم بر استفاده از منابع ماشین‌های مجازی و انتقال خودکار آنها بین میزبان‌ها در یک خوشه کار می‌کند تا از عملکرد بهینه و استفاده از منابع اطمینان حاصل کند.

در هسته خود، VMware DRS از مجموعه ای از الگوریتم ها برای تجزیه و تحلیل حجم کاری هر ماشین مجازی در یک cluster و تعیین بهترین میزبان برای اجرا استفاده می کند. این تجزیه و تحلیل عواملی مانند استفاده از پردازنده و حافظه، پهنای باند شبکه و ورودی/خروجی ذخیره سازی را در نظر می گیرد. بر اساس این تجزیه و تحلیل، DRS می‌تواند ماشین‌های مجازی را بین میزبان‌ها در خوشه انتقال دهد تا حجم کار را متعادل کند و اطمینان حاصل کند که هر کدام به منابع مورد نیاز خود دسترسی دارند.

خوشه متعادل خوشه ای است که در آن هاست ها به طور مساوی بین ماشین های مجازی از نظر مصرف منابع توزیع شده اند. هنگامی که یک VM جدید به خوشه اضافه می شود، به طور خودکار بهینه ترین هاست بر اساس نیاز مصرف منابع به آن اختصاص می یابد. با این حال، بارهای کاری ماشین مجازی گاهی اوقات تغییر می کند و باعث عدم تعادل در توزیع منابع می شود.

مطلب پیشنهادی: مجازی سازی : تعریف، کاربرد، مزایا و برنامه ها

VMware Cluster چیست؟

یک کلاستر VMware مجموعه ای از سرورهایی است که Hypervisor VMware ESXi را اجرا می کنند. ESXi سیستم عامل زیربنایی است که ایجاد و اجرای کارآمد ماشین های مجازی را بر روی یک سرور واحد و نه یک کلاستر تسهیل می کند. کنترل کننده یک کلاستر VMware از میزبان های ESXi، درواقع vCenter نامیده می شود. سرور لوازم مجازی vCenter یک پلت فرم مدیریت پیشرفته برای مدیریت هر تعداد خوشه ارائه می دهد.

پیکربندی سرور یکسان برای همه میزبان های ESXi در یک کلاستر برای ساده سازی مدیریت توصیه می شود. در حالی که VMware برای داشتن همه هاست های ESXi روی سخت افزار یکسان الزامی ندارد، باید از معماری CPU یکسانی بین هاست ها استفاده کند و AMD و Intel را با هم ترکیب نکند.

مطلب پیشنهادی: سرور vCenter چیست؟ راهنمای کامل

VMware HA چیست؟

هدف VMware HA این است که اطمینان حاصل کند که نمونه های VM تا حد امکان آماده و اجرا می شوند. علاوه بر این، HA به روشن نگه داشتن ماشین های مجازی در یک کلاستر در صورت وجود خطاهای سیستم عامل میزبان ESXi، مشکلات اتصال یا خرابی سخت افزار کمک می کند.

یکی از مزایای در دسترس بودن HA، فعال کردن خودکار حالت نگهداری برای سرورهای میزبان ناموفق در حالی است که ماشین‌های مجازی از طریق میزبان باقی‌مانده در خوشه روشن می‌شوند. بنابراین، عملکرد HA برای هر طرح استقرار VMware ضروری است.

مطلب پیشنهادی: انتقال ماشین فیزیکی به ماشین مجازی P2V چیست و چگونه انجام می شود؟

DRS cluster یا همان دسته بندی DRS چگونه کار می کند؟

DRS نوعی از VMware vSphere cluster است که با انتقال ماشین‌های مجازی از یک میزبان ESXi با حجم کاری زیاد به میزبان دیگری که منابع محاسباتی کافی دارد، تعادل بار را فراهم می‌کند، در حالی که ماشین‌های مجازی هنوز در حال اجرا هستند. این رویکرد برای جلوگیری از بارگذاری بیش از حد هاست ESXi استفاده می شود. ماشین‌های مجازی می‌توانند در زمان‌های مختلف بار کاری مختلفی داشته باشند و اگر یک میزبان ESXi بیش از حد بارگذاری شود، عملکرد تمام ماشین‌های مجازی که روی آن میزبان اجرا می‌شوند کاهش می‌یابد. خوشه VMware DRS با ارائه ی انتقال خودکار VM به این وضعیت کمک می کند.

به همین دلیل، DRS معمولاً علاوه بر HA استفاده می‌شود، که Failover را با تعادل بار ترکیب می‌کند. در صورت خرابی، ماشین‌های مجازی توسط HA در سایر میزبان‌های ESXi راه‌اندازی مجدد می‌شوند و DRS با آگاهی از منابع محاسباتی موجود، توصیه‌هایی را برای قرار دادن VM ارائه می‌کند. فناوری vMotion برای این مهاجرت زنده ماشین های مجازی استفاده می شود که برای کاربران و برنامه ها شفاف است.

مطلب پیشنهادی: سوئیچ شبکه چیست و چگونه کار می کند؟

ویژگی های VMware DRS

  • زیرساخت های اختصاصی برای واحدهای تجاری منفرد
  • کنترل متمرکز پارامترهای سخت افزاری
  • نظارت مستمر بر استفاده از سخت افزار
  • بهینه سازی استفاده از منابع سخت افزاری با تغییر شرایط
  • اولویت بندی منابع بر اساس اهمیت کاربرد
  • تعمیر و نگهداری سرور بدون توقف
  • نظارت مستمر برای بهینه سازی انرژی خودکار
  • کاهش هزینه های برق

مطلب پیشنهادی: DNS چیست؟ + نحوه عملکرد، تعریف و تغییر آن ها

قابلیت های DRS

VMware DRS در سرور VMware vCenter اجرا می شود تا به طور خودکار بار حافظه را در تمام ماشین های مجازی در یک کلاستر متعادل کند. DRS به طور هوشمند منابع را تخصیص می دهد و می تواند به گونه ای پیکربندی شود که به طور خودکار از مهاجرت حجم کار با (VMotion) مراقبت کند یا مهاجرت ها را بر اساس قوانین تعریف شده توسط یک مدیر اختصاص دهد.

DRS با استفاده از مخازن منابع که چندین منبع میزبان را در یک منبع ترکیب می کند، توزیع بهینه حجم کار را بر روی ماشین های مجازی بر اساس نیازهای تجاری و تغییر اولویت ها امکان پذیر می کند.  DRS VM ها را بر اساس در دسترس بودن و استفاده از CPU و منابع حافظه جابجا می کند.

هنگامی که با افزایش بار VM مواجه می‌شوید، DRS اولویت خود را در برابر قوانین تخصیص منابع ارزیابی می‌کند و ماشین‌های مجازی را مجدداً توزیع می‌کند تا ظرفیت به برنامه‌هایی با بالاترین اولویت اختصاص داده شود.

DRS بهره وری را با اجازه دادن به یک مدیر برای نظارت بر مجموعه بزرگی از منابع افزایش می دهد DRS. همچنین زمان خرابی تعمیر و نگهداری را کاهش می دهد. هنگامی که یک سرور فیزیکی در حالت تعمیر قرار می گیرد، DRS به طور خودکار تمام ماشین های مجازی را به سرورهای دیگر منتقل می کند.

مطلب پیشنهادی: همه چیز درباره اتاق سرور استاندارد + چک لیست تجهیزات

پیکربندی DRS

DRS را می توان در یک خوشه در حین یا بعد از راه اندازی اولیه راه اندازی کرد. برای فعال کردن DRS، کاربر به سادگی نام دسته را انتخاب می کند، روی configure -> vSphere -> vSphere DRS کلیک می کند و پارامترهای مختلف را تنظیم می کند.

مطلب پیشنهادی: لینوکس چیست؟

الزامات راه اندازی DRS

  • دسته VM باید فضای ذخیره سازی مشترک داشته باشد.
  • دسته باید بخشی از یک شبکه Storage vMotion باشد.
  • مجوز vSphere Enterprise یا Enterprise Plus.
  • سازگاری CPU یا سازگاری پیشرفته vMotion (EVC).

مطلب پیشنهادی: انواع کابل شبکه + کاربرد، مزایا و تنوع هرکدام

گزینه های اتوماسیون DRS

1. حالت دستی (Manual)
این حالت کاربر را ملزم به ارائه توصیه های قوانین می کند.
2. تا حدی خودکار (Partially automated)
در این حالت DRS توصیه‌های مهاجرت را ارائه می‌کند، برای اعمال این توصیه‌ها، تعامل کاربر لازم است
3. کاملاً خودکار (Fully automated)
در این حالت DRSخوشه‌های نامتعادل را بررسی می‌کند یا بارگذاری می‌کند و به طور خودکار تنظیم می‌شود و هیچ تعاملی با کاربر لازم نیست.

بیش از 80 درصد مشتریان از DRS در حالت کاملاً خودکار استفاده می کنند که امکان قرار دادن خودکار و عملیات تعادل مجدد را فراهم می کند. با این حال، بسیاری از مدیران با اجرای DRS در حالت دستی یا نیمه خودکار شروع می کنند تا دریابند که آیا توصیه های توزیع برای نیازهای تجاری آنها کار می کند یا خیر. سپس مدیران می‌توانند سطوح اتوماسیون ماشین مجازی را برای نحوه اجرای DRS در صورت خودکارسازی کامل پیکربندی کنند.

مطلب پیشنهادی: 27 روش جلوگیری از حملات باج افزار

Migration threshold چیست؟

آستانه مهاجرت جایی است که کاربر تعیین می کند که چگونه تهاجمی یا محافظه کارانه می خواهد DRS اجرا شود. اکثر کسب و کارها یک محیط متوسط تهاجمی را انتخاب می کنند. انتخاب بالاترین آستانه مهاجرت باعث می‌شود DRS اغلب ماشین‌های مجازی را جابه‌جا کند که می‌تواند منجر به مشکلات عملکرد شود، در حالی که انتخاب پایین‌ترین تنظیمات می‌تواند باعث کند عمل کردن ماشین‌های مجازی شود.

Predictive DRS

Predictive DRS که در vSphere 6.5 معرفی شد، از اطلاعات عملیات vRealize Suite استفاده می‌کند تا مکان‌یابی بهتر، متعادل‌سازی بار و جلوگیری از اختلاف منابع را فراهم کند Predictive DRS .کاربر را قادر می‌سازد تا خرابی‌های بالقوه ی میزبان را کاهش دهد. یک کاربر می تواند با انتخاب DRS -> Predictive DRS و علامت زدن چک باکس، Predictive DRS را در تنظیمات کلاستر vSphere فعال کند.

مزایای استفاده از DRS

مزیت اصلی استفاده از کلاستر VMware DRS، مدیریت موثر منابع با تعادل بار است. این امر کیفیت خدمات ارائه شده را بهبود می بخشد، در حالی که به شما امکان می دهد با DPM در مصرف برق (و در نتیجه، پول) صرفه جویی کنید. شما می توانید با قرار دادن ماشین مجازی به صورت خودکار نگهداری و پشتیبانی را راحت تر انجام دهید.

بهینه سازی زیرساخت بدون مداخله دستی با نظارت مستمر بر استفاده از منابع

این ویژگی به سازمان ها کمک می کند تا زیرساخت های خود را بدون دخالت دستی بهینه کنند. این کار باعث صرفه جویی در زمان و کاهش خطر خطای انسانی می شود، همچنین اطمینان حاصل می کند که ماشین های مجازی همیشه بر روی مناسب ترین هاست کار می کنند.

انعطاف پذیری

DRS را می‌توان به گونه‌ای پیکربندی کرد که در حالت دستی یا خودکار عمل کند و به سازمان‌ها اجازه می‌دهد سطح کنترلی را که می‌خواهند بر تخصیص منابع انتخاب کنند. همچنین DRS شامل ویژگی‌هایی مانند قوانین وابستگی است که به مدیران اجازه می‌دهد مشخص کنند که کدام ماشین‌های مجازی باید یا نباید روی میزبان‌های خاص در یک دسته اجرا شوند.

Predictive DRS

VMware DRS شامل DRS پیش‌بینی‌کننده است که از داده‌های عملکرد تاریخی برای پیش‌بینی نیازهای منابع آینده و انتقال فعال ماشین‌های مجازی به مناسب‌ترین میزبان استفاده می‌کند. این ویژگی می تواند به سازمان ها کمک کند تا از مشکلات عملکردی قبل از وقوع جلوگیری کنند و اطمینان حاصل کنند که ماشین های مجازی همیشه به منابع مورد نیاز خود دسترسی دارند.

قابلیت ادغام

ادغام با سایر فناوری های VMware مانند vMotion و Storage vMotion امکان انتقال مستقیم ماشین‌های مجازی بین میزبان‌ها و ذخیره‌گاه‌های داده را فراهم می‌کند و جابجایی ماشین‌های مجازی را در زیرساخت‌ها برای بهینه‌سازی عملکرد و استفاده از منابع آسان می‌کند.

قابلیت اطمینان و در دسترس بودن در کلاس سازمانی

VMware DRS شامل ویژگی هایی مانند کنترل پذیرش است که از تامین بیش از حد منابع جلوگیری می کند و تضمین می کند که ماشین های مجازی همیشه به منابع مورد نیاز خود دسترسی دارند. این ویژگی همچنین شامل یکپارچه‌سازی با VMware High Availability (HA) می‌شود که می‌تواند به طور خودکار ماشین‌های مجازی را در یک میزبان دیگر در صورت خرابی میزبان مجددا راه اندازی کند.

خلاصه ی کلام!
VMware Distributed Resource Scheduler یک ویژگی قدرتمند VMware vSphere است که سازمان ها را قادر می سازد تخصیص منابع را در محیط های مجازی خود بهینه کنند. DRS با مدیریت خودکار منابع، انعطاف‌پذیری، قابلیت‌های پیش‌بینی و ادغام با سایر فناوری‌های VMware، می‌تواند به سازمان‌ها در بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها و اطمینان از سطوح بالای قابلیت اطمینان و در دسترس بودن کمک کند.

اشتراک گذاری این محتوا، پلتفرم خود را انتخاب کنید!
مطالب مرتبط دیگر:

  • اینترنت اشیاء چیست؟ تاریخچه، کاربرد، مزایا و ویژگی ها
اینترنت اشیاء چیست؟ تاریخچه، کاربرد، مزایا و ویژگی ها

آوریل 27, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: اینترنت اشیا (IoT) شبکه ای از اشیاء فیزیکی است که به حسگرها، نرم افزارها و سایر فناوری ها مجهز شده اند. این اشیا که به اینترنت متصل هستند، می توانند داده های بلادرنگ [...]

  • استوریج های SAN و NAS و DAS: مقایسه، مزایا و معایب
استوریج های SAN و NAS و DAS: مقایسه، مزایا و معایب

آوریل 8, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: تصمیم گیری در مورد سیستم ذخیره سازی مناسب، می تواند یک تصمیم پیچیده باشد، زیرا باید هزینه ها، ظرفیت های ذخیره سازی مورد نیاز و الزامات مقیاس پذیری را متعادل کند. سه گزینه [...]

  • بهترین شیوه های ایمیل مارکتینگ حوزه پزشکی و درمان
بهترین شیوه های ایمیل مارکتینگ حوزه پزشکی و درمان

آوریل 3, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: مراکز درمانی و گروه های تخصصی معمولاً تیم های بازاریابی اختصاصی برای کمک به رشد کسب و کار خود ندارند. بنابراین ایمیل مارکتینگ گزینه خوبی است  و درواقع یک سرمایه گذاری نسبتاً معقول [...]

  • فایروال چیست؟ انواع، ساختار، کاربرد و روش های تحویل
فایروال چیست؟ انواع، ساختار، کاربرد و روش های تحویل

مارس 9, 2024|بدون دیدگاه

مقدمه: فایروال یک دستگاه امنیت شبکه است که ترافیک ورودی و خروجی را بر اساس سیاست های امنیتی از پیش تعیین شده‌ی یک سازمان، نظارت و فیلتر می کند. در ساده ترین حالت، فایروال [...]